Általános információk és helyes gyakorlatok
Az alábbi információk áttekintést nyújtanak a Vinted oldal legfontosabb funkcióiról és alapelveiről. Amennyiben meg szeretnéd érteni a Vinted oldal használatával kapcsolatos jogaid és kötelezettségeid, kérjük, tekintsd meg az Általános Szerződési Feltételeinket ezen a linken. Ha kíváncsi, hogyan kezeljük a személyes adatait, illetve milyen jogai vannak ezzel kapcsolatban, olvassa el az Adatvédelmi szabályzatunkat.
KIK VAGYUNK?
A Vinted UAB egy Litván Köztársaságban bejegyzett vállalat. Székhelyünk: Švitrigailos st. 13, LT-03228 Vilnius, Litván Köztársaság. Amennyiben további kérdései merülnek fel az alábbi információkkal kapcsolatban, kérjük, forduljon hozzánk a legal@vinted.hu e-mail címen. Ha platformunkon történő vásárlást követően panaszod lenne velünk szemben, akkor ezt az Európai Bizottság által létrehozott vitarendezési platformot is igénybe veheted.
MI A VINTED?
A Vinted egy online piactér, amelyen keresztül a felhasználók bizonyos termékeket eladhatnak más felhasználóknak vagy vásárolhatnak más felhasználóktól. A Vinted nem adja el vagy vásárolja meg az oldalon megjelenő termékeket, valamint nem vesz részt félként a felhasználók közötti tranzakciókban. Vevővédelmi szolgáltatásunk díj ellenében hozzáadódik a felhasználók által a “Vásárlás most” gomb használatával lebonyolított minden vásárláshoz, és meghatározott feltételek melletti visszatérítési politikát, ügyfélszolgálatot és biztonságos fizetést kínál az integrált fizetési rendszerünkön keresztül.
A havonta aktív felhasználók átlagos száma az Európai Unió összekapcsolt piacainak (Lengyelország, Csehország, Szlovákia, Magyarország, Litvánia, Svédország, Románia, Finnország, Görögország Horvátország és Dánia) weboldalain 8.8 millió volt 2024. 07. 31. dátummal. Ezt az értéket a (digitális szolgáltatások egységes piacáról szóló) 2022/2065/EU rendelet alapján az elmúlt hat hónap átlagaként számítottuk ki.
Kérjük, vedd figyelembe, hogy ez az érték egy, a Vinted számára jelenleg elérhető adatok alapján számított becslés. Ezt a közleményt a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabály (DSA) írja elő, és jelentősen eltérhet a más kontextusokból (elsősorban marketing vagy pénzügyi, illetve sajtónyilatkozatok/-dokumentumok) származó, felhasználói adatokra vonatkozó jelentések esetén. Nem alkalmas ezen rendeltetésétől eltérő célokra. A becslés helyesbíthető, különösen az adatokra vonatkozó megkötések, a változók és az eredendő bizonytalanság következtében.
KI HASZNÁLHATJA A WEBOLDALUNKAT?
Amennyiben hivatásos eladónak minősülsz, nem használhatod az oldalt. Kizárólag a 18. életévét betöltött, regisztrált felhasználók (vagy Pro felhasználók, amennyiben a Vinted Pro elérhető az országában) hirdethetnek meg termékeket és kezdeményezhetnek tranzakciókat a weboldalon.
MILYEN TERMÉKEKET LEHET ELADNI A VINTED-EN?
Arra törekszünk, hogy a Vinted barátságos és biztonságos hely legyen felhasználói számára. Ezért amikor egy terméket listázol, meg kell győződnöd arról, hogy az adott terméket forgalmazhatod, valamint, hogy a termék megfelel a Katalógusszabályoknak, amelyek áttekintést adnak arról, hogy mit szabad eladni oldalunkon és mit nem. Az alábbiakban találsz néhány példát arra, hogy a jelenlegi Katalógusszabályaink mit mondanak a fentiekről:
Eladható:
- női-, férfi- és gyermekruhákat, -cipőket és -kiegészítőket;
- gyermekjátékokat, -bútorokat és gyermekgondozáshoz szükséges felszereléseket;
- új kozmetikumokat, szépségápolási termékeket, szépségápolási eszközöket és kütyüket;
- tech kiegészítőket, például fejhallgatókat, okosórákat, telefontokokat és hasonló tárgyakat;
- lakberendezési cikkeket, mint például textíliákat, edényeket és háztartási kiegészítőket;
- szórakoztatási cikkeket, mint például videojátékokat, konzolokat, kiegészítőket, könyveket, társasjátékokat, rejtvényeket, zenét és más hanganyagokat;
- állatápolási cikkeket, mint például ruházatot, kiegészítőket, ágyneműt, utazási kiegészítőket és játékokat.
Nem adható el:
- törvény által tiltott vagy korlátozott terjesztésű tárgyakat (például hamisítványok, lopott áruk, lőfegyverek, fegyverek stb.);
- olyan tárgyakat, amelyek nem felelnek meg a higiéniai előírásoknak, vagy egészségügyi vagy biztonsági kockázatot jelenthetnek (például már hordott fehérnemű, bármely olyan kozmetikum, amelyet már használtak, és amely nincs eredeti, lezárt csomagolásában stb.);
- gyógyászati termékeket, élelmiszereket és dohánytermékeket;
- olyan tárgyakat, amelyek egyszerűen nem illeszkednek a Vinted víziójába (például állati szőrmét és abból készült termékeket, felnőtteknek szánt sporteszközöket, például kerékpárokat, síléceket, snowboardokat, jegyeket különböző rendezvényekre stb.); vagy
- ömlesztve vásárolt vagy jellemzően alacsony értékű ún. „dropshipping” termékként értékesített cikkeket;
- nagyszámú vadonatúj terméket, beleértve a címkével ellátott termékeket is;
- olyan tételeket, amelyek a következő megjegyzésekkel vannak ellátva: „rendelhető”, „eladva”, „jelenleg nincs raktáron”, „ellenőrizze később” stb.
Kérjük vedd figyelembe, hogy a fenti lista nem teljes, és csak tájékoztató jellegű. Kérjük, tekintsd át a Katalógusszabályokat, hogy teljes és pontos képet kapj arról, hogy mit adhatsz el és mit nem a Vinteden.
HOGYAN LEHET ELADNI EGY TERMÉKET A VINTED-EN?
A Vinted-en való árusítás ingyenes. Ahhoz, hogy egy terméket a Katalógusba felvehessen, az eladónak meg kell felelnie az összes Katalógusszabálynak. Amikor egy terméket a Katalógusban listázol, ki kell töltened egy kérdőívet, amely magában foglalja a terméket legpontosabban bemutató kategória kiválasztását és legalább egy jó minőségű fénykép feltöltését a termékről.
Nem használhatsz az interneten talált fényképeket és/vagy hasonló tárgyakról készült fényképeket. A termék leírásának és a róla készült fényképeknek a termék tényleges minőségét és külső megjelenését, valamint a terméket érintő hibákat, hiányosságokat vagy módosításokat kell tükröznie.
HOGYAN KERÜLNEK RANGSOROLÁSRA A TERMÉKEK A VINTED-EN?
A VINTED ajánlórendszerek segítségével ajánl a weboldalán konkrét információkat a felhasználói és látogatói számára, illetve rangsorolja ezeket az információkat – beleértve a felhasználók által kezdeményezett keresések eredményeinek a rangsorolását, vagy egyéb eseteket, amikor az oldalon lévő tartalmak megtekintése közben a felhasználó számára megjelenített információk sorrendje vagy jelentősége meg van határozva. Az ajánlórendszerekről további információt itt talál.
Az eladók a következő fizetős szolgáltatások igénybevételével javíthatják termékeik láthatóságát, amelyek a termékek hírfolyambeli elrendezését is befolyásolják:
- Közzétett termékek kiemelése
Az eladó által kiválasztott egyes termékek jobban láthatóvá válhatnak a terméklistában, a hírfolyamban és más felhasználók Katalógus keresési eredményeiben. További információ a listázott tételek kiemeléséről itt érhető el.
- Wardrobe Spotlight
Az eladó ruhatárát más felhasználók hírfolyamában és Katalógus keresési eredményeiben külön szekcióba lehet helyezni a felhasználók preferenciái, a Katalógus szűrői és a legkedveltebb elemek alapján. További információ a Wardrobe Spotlight funkcióról itt érhető el.
HOGYAN TUD A VEVŐ FIZETNI EGY TERMÉKÉRT?
A Vinted oldalon hitelkártyával, bankkártyával vagy bármely más, az oldalon kínált fizetési móddal fizethet.
INGYENES A VINTED SZOLGÁLTATÁSA?
Eladók számára
A Vinted-en való árusítás ingyenes. Az eladóknak nyújtott kiegészítő szolgáltatásaink, mint például a fent említett Kiemelés és Wardrobe Spotlight, fizetős szolgáltatások.
Vevők számára
A „Vásárlás most” gomb használatával végrehajtott minden egyes tranzakcióra díj ellenében kerül alkalmazásra a Vevővédelem. A Vevővédelem használatának díja a következőkből áll:
- 280,- Ft átalányösszeg; és
- A termék árának 5%-a (beleértve a termék árára alkalmazandó bármely adót is). A Vevővédelem teljes összege általános forgalmi adóval („ÁFA”) együtt értendő.
A Te és a tranzakciók biztonsága érdekében arra kérjük, hogy a tranzakciókat a „Vásárlás most” gomb használatával bonyolítsd le, és ne végezz tranzakciókat az oldalon kívül. A „Vásárlás most” gomb használata nélkül végrehajtott vásárlások a te saját kockázatodra történnek, és az ilyen tranzakciókkal kapcsolatban nem nyújtjuk a Vevővédelemben foglalt szolgáltatások egyikét sem.
Továbbá, a releváns termékek esetében a vevők megvásárolhatják az opcionálisan választható Termékellenőrzés szolgáltatást (amennyiben elérhető), amely segítségével ellenőrizhetik bizonyos dizájner termékek eredetiségét. További információt a Termékellenőrzés szolgáltatásról a Súgóban talál.
A FELHASZNÁLÓK ÉS A VINTED KÖZÖTTI JOGVITÁK
A Vinted és a felhasználó közötti nézeteltérés esetén a Vinted arra ösztönzi a felhasználókat, hogy békés megoldás keresése érdekében minden esetben először a Vintedet keressék meg. E körben a felhasználó a következőket teheti:
- írásos panaszt intézhet a Vinted ügyfélszolgálatához a kapcsolatfelvételi űrlapon keresztül;
- a Vinted minden tőle telhetőt megtesz annak érdekében, hogy megpróbálja a felhasználó panaszát békés úton rendezni;
- a felhasználó igénybe vehet alternatív vitarendezési módszereket is, mint például a fogyasztói közvetítés. Az Európai Bizottság létrehozott egy vitarendezési platformot, amely összegyűjti az online vásárlást követő esetleges fogyasztói panaszokat, és továbbítja azokat az illetékes nemzeti választottbírákhoz. Ez a platform itt érhető el: https://ec.europa.eu/consumers/odr. Emellett a magyarországi választottbíróságok elérhetőségei is megtalálhatók, például ezen az oldalon: www.bekeltetes.hu.
VISSZAJELZÉS A VINTED-EN
Visszajelzés
Egy tranzakció befejezését követően a vevők és az eladók visszajelzést hagyhatnak egymásról, és csillagokkal értékelhetik egymást. Minden visszajelzés az adott tranzakcióhoz kapcsolódik, így nem lehet visszajelzést hagyni olyan felhasználónak, akivel nem bonyolítottál le tranzakciót. A felhasználók a következő módon hagyhatnak visszajelzést:
- a „Visszajelzés hagyása” gombot a beszélgetésben találod, a megrendelés befejezését követően;
- ezután válaszd ki, hogy hány csillagot szeretnél adni, egy csillagtól öt csillagig (minél alacsonyabb a csillagok száma, annál rosszabb tapasztalatot jelez az adott tranzakcióról), adj hozzá egy értékelést (megjegyzést), és küld el.
A felhasználók a megrendelés teljesítése után legfeljebb négy nappal adhatnak visszajelzést.
Visszajelzés szerkesztése/eltávolítása
Szerkesztheted vagy eltávolíthatod visszajelzését az adott értékelés alatt található megfelelő gombra kattintással.
Visszajelzések tárolása
A felhasználói értékelések oldalon a visszajelzések időrendi sorrendben (a legfrissebbtől a legrégebbig) vannak rendezve. Minden egyes közzétett visszajelzés tartalmazza a szerző felhasználónevét, a véleményt (megjegyzést), az adott felhasználó által adott csillagértékelést, és a visszajelzés közzétételének dátumát és időpontját. Abban az esetben, ha a visszajelzést olyan felhasználó hagyta, aki később törölte a fiókját, vagy ha a visszajelzést hagyó felhasználó legalább öt (5) éve inaktív, a felhasználóneve nem lesz látható, és egy megjegyzésben odakerül, hogy a tartalom egy már inaktív felhasználótól származik. Egyéb információk továbbra is online közzétételre kerülnek, kivéve, ha azok a Vinted részére nem megfelelő vagy sértő tartalomként jelentésre kerülnek, és a Vinted a vonatkozó jogszabályoknak és az Általános Szerződési Feltételeknek megfelelően eltávolítja őket, vagy ha azokat az adott visszajelzés szerzője eltávolítja.
Válasz a visszajelzésekre
A felhasználó az adott értékelés alatt található megfelelő gombra kattintva válaszolhat egy adott visszajelzésre, amelyet más felhasználók vagy a Vinted hagyott a fiókjában.
Kompenzáció hiánya
A felhasználók vagy a Vinted semmilyen kompenzációt nem kapnak az online véleményekért cserébe.
Az átlagos csillagértékelés számítása
A felhasználó átlagos csillagértékelése az adott felhasználó által kapott csillagok átlagos számán alapul. Csak a más felhasználók vagy a Vinted által hagyott visszajelzések befolyásolják a csillagértékelést. Minden visszajelzés számít, ezért, ha ugyanaz a felhasználó több visszajelzést is hagy, mindegyik visszajelzést figyelembe vesszük.
A felhasználó átlagos csillagértékelésének kiszámításához a Vinted az átlagos értékelést a legközelebbi csillagra vagy fél csillagra kerekíti fel:
- Ha az átlagos értékelés X,75 vagy annál magasabb, akkor X + 1-re kerekítjük. Például egy 3,75 átlagos csillagértékelést 4 csillagra kerekítünk fel;
- Ha az átlagos értékelés X,25 és X,75 között van, akkor X,5-re kerekítjük. Például a 3,26 átlagos csillagértékelés 3,5 csillagra lesz kerekítve, csakúgy, mint a 3,74 átlagos csillagértékelés;
- Ha az értékelés X,25 alatt van, akkor X-re kerekítjük. Például egy 3,24 átlagos csillagértékelés 3 csillagra lesz kerekítve.
FELÜLVIZSGÁLJA A VINTED A VISSZAJELZÉSEKET?
A Vinted nem vizsgálja felül proaktív módon a visszajelzéseket
A felhasználók egymásra támaszkodnak a visszajelzések tekintetében. A Vinted nem vizsgálja felül a visszajelzéseket a felhasználók általi közzététel előtt.
Visszajelzés kifogásolása
Amennyiben a felhasználók nem értenek egyet a kapott visszajelzésekkel, akkor:
- kapcsolatba léphetnek a másik felhasználóval, hogy kiderítsék, milyen hiba történt, és megkérhetik a másik felhasználót, hogy változtassa meg a visszajelzését azáltal, hogy az általuk hagyott (vagy a Vinted által automatikusan helyettük hagyott) megjegyzést szerkesztik; vagy
- megjegyzést hagyhatnak bármely visszajelzés alatt, és előadhatják a saját álláspontjukat. Például, ha ráhatásukon kívüli dolog történt, például egy harmadik fél hibája, a felhasználók ezt habozás nélkül jelezhetik.
Nem megfelelő értékelések
Minden visszajelzésnek összhangban kell lennie az Általános Szerződési Feltételekkel és a Közösségi Standardokkal, különben nem megfelelőnek vagy sértőnek minősül. Ha a kapott visszajelzés nem megfelelő vagy sértő, akkor azt jelentsd a Vinted részére, egyszerűen a beszélgetésben az ( i ) ikonra kattintással / tapintással, és a „Jelentés” lehetőség választásával. Ezután válaszd a „Felhasználó sértő / nem megfelelő visszajelzést hagyott” lehetőséget, és magyarázd el a helyzetet. A Vinted ügyfélszolgálati csapata ezután azon fog dolgozni, hogy megoldja a problémát, ha a visszajelzés nem felel meg a Közösségi Standardjainknak. Ha egy adott értékelés nem megfelelő vagy sértő, a Vinted az Általános Szerződési Feltételeknek megfelelően részben vagy egészben letilthatja a szerző fiókját.
Vinted automatikus visszajelzés
Bizonyos esetekben a Vinted automatikus pozitív vagy negatív visszajelzést hagy egy tranzakcióról. Pozitív visszajelzés jelenik meg az eladónál (kizárólag ötcsillagos értékelés, megjegyzés nélkül), ha egy tranzakciót lebonyolítottak, és a vevő négy (4) napon belül nem hagyott visszajelzést. A Vinted csak az eladóknak ad pozitív visszajelzést. Negatív visszajelzés (csak egycsillagos értékelés, megjegyzés nélkül) jelenik meg, ha az adott felhasználó manuálisan törli a már leadott rendelését (kivéve, ha ezt először teszi). Ugyanez történik az eladókkal is, ha nem küldik el időben a terméket, és a rendelés automatikusan törlésre kerül. A Vinted negatív visszajelzést vagy a vevőnek, vagy az eladónak ad (attól függően, hogy melyik fél mondja le a megrendelést).
A Vinted nem távolítja el az automatikus visszajelzéseket. A felhasználó elmagyarázhatja a helyzetet a vevőjének/eladójának (aki nem adott visszajelzést, mert a Vinted automatikus negatív visszajelzést adott), aki beleegyezhet a Vinted által automatikusan hagyott visszajelzés szerkesztésébe vagy eltávolításába.
A VEVŐK JOGAI
A Vinted egy online piactér magánszemélyek közötti tranzakciók lebonyolítására.
Az elállási jog hiánya
A magánszemélyek közötti tranzakciók esetében az alkalmazandó jogszabályok rendelkezései nem tartalmaznak olyan kötelezettséget, amely szerint a magánszemély eladónak elállási jogot kell biztosítania. Egyes magánszemély eladók azonban ennek ellenére dönthetnek úgy, hogy felajánlják a termék visszaküldésének vagy cseréjének lehetőségét (például úgy, hogy ezt a hirdetésük leíró részében megemlítik).
Az alábbiakban találsz információt a magánszemélyek közötti adásvételekre vonatkozó jogokról és kötelezettségekről.
A magánszemélyek közötti tranzakciókra vonatkozó jogi rendelkezések:
- A magyar Polgári Törvénykönyv kötelmi jogi rendelkezései (6:1 – 6:214. §§) itt, itt és itt érhetők el.
- A magyar Polgári Törvénykönyv szerződések megszegésére vonatkozó polgári jogi felelősségi rendelkezései (6:137 – 6:152. §§) itt érhetők el.
Jogi garanciák
Az adásvételre három jogi garancia vonatkozik: a kellékszavatosság és a jótállás (amennyiben ezeket az eladó nem zárta ki vagy mondott le róluk), valamint a kártérítés.
Kellékszavatosság alkalmazható a magyar Polgári Törvénykönyv 6:215. § (1) bekezdése alapján: „Adásvételi szerződés alapján az eladó dolog tulajdonjogának átruházására, a vevő a vételár megfizetésére és a dolog átvételére köteles”. Továbbá, a magyar Polgári Törvénykönyv 6:157. § (1) bekezdése alapján „a kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a vevő a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett” és a magyar Polgári Törvénykönyv 6:159. § (1) bekezdése alapján „olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik”.
A magyar Polgári Törvénykönyv 6:159. § (2) bekezdése alapján a vevő:
(a) „kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
(b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát az eladó költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha az eladó a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének határidőn belül nem tud eleget tenni, vagy ha a vevőnek a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.”
Amennyiben a magyar Polgári Törvénykönyv 6:159. § (1) bekezdésében foglalt feltételek teljesülnek, a vevő elsősorban a javítást vagy kicserélést kérheti. A magyar Polgári Törvénykönyv 6:159. § (2) bekezdésében meghatározott további jogok csak abban az esetben vehetők igénybe, ha az eladó a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének az előírt határidőn belül nem tud eleget tenni, vagy ha a vevőnek a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
Ugyanakkor a Polgári Törvénykönyv 6:159. § (3) bekezdése alapján a vevő nem állhat el a szerződéstől jelentéktelen hiba miatt.
A 6:163. § (1)-(5) bekezdései alapján a vevő kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el. Az elévülési időbe nem számít bele a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni. A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.
Jótállás: a magyar Polgári Törvénykönyv 6:171. § (1) bekezdése alapján „az eladó, aki a szerződés teljesítéséért jótállást vállal, a jótállás időtartama alatt a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban foglalt feltételek szerint köteles helytállni a hibás teljesítésért. A vevő mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett”. A jótállás nem érinti a vevő egyéb jogait.
Kártérítés hibás teljesítés esetén: a magyar Polgári Törvénykönyv 6:174. §-a alapján a vevő akkor követelheti az okozott károk megtérítését, ha kijavításnak vagy kicserélésnek nincs helye, vagy ha az eladó a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy ha a vevőnek a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
Jogszavatosság: a vevő jogosult jogszavatosságra, amely alapján az eladónak szavatolnia kell, hogy amennyiben a termék megvásárlását harmadik személy jogai akadályozzák, az eladó köteles a harmadik személyt ésszerű határidő tűzésével felszólítani az akadály elhárítására vagy megfelelő biztosíték nyújtására. Ha a határidő eredménytelenül telik el, a vevő elállhat a szerződéstől és kártérítést követelhet. Ha tulajdonjog, más jog vagy követelés visszterhes átruházására irányuló kötelezettség esetén a tulajdonjog, más jog gyakorlását vagy a követelés megszerzését harmadik személy joga korlátozza vagy értékét csökkenti, a jogosult megfelelő határidő tűzésével tehermentesítést követelhet. A határidő eredménytelen eltelte után a jogosult a tehermentesítést a kötelezett költségére elvégezheti. Ha a tehermentesítés lehetetlen vagy aránytalan költséggel járna, a jogosult a szerződéstől elállhat, és kártérítést követelhet, vagy a teher átvállalása fejében az ellenérték megfelelő csökkentését követelheti. Ezek a jogok a jogosultat akkor is megilletik, ha a tehermentesítésre megszabott határidő eredménytelenül telt el, és a jogosult nem kívánja a dolog tehermentesítését. Nem illetik meg ezek a jogok a jogosultat, ha a szerződés megkötésekor tudta vagy tudnia kellett, hogy korlátozástól mentes tulajdonjogot, jogot vagy követelést nem szerezhet, kivéve, ha a kötelezett a tulajdonjog, más jog vagy követelés korlátozásmentességéért kifejezetten szavatosságot vállalt.